04 Onze Oplossingen marketing

Realiseer je marketingstrategie

Heb je plannen om de marketing binnen jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen? Maar beschik je niet over voldoende uren in een dag om dit allemaal zelf uit te voeren? Dan helpen wij jou graag verder!

Of het nu gaat om het opstellen van een contentplan, het bedenken van een originele campagne of de seo optimalisatie van een website. Wij zorgen voor een tastbaar en optimaal resultaat vertrekkende van jouw visie en ideeën.

Wij gaan op zoek naar jong talent dat van aanpakken weet, zowel vast als tijdelijk. Doeners die alles uit de kast halen om een goed resultaat voor jou neer te zetten.

Zelf ook hongerig naar top notch trainingen en inspirerende workshops? Ook dat kan! Via onze Academy bieden we een heel brede waaier aan van Marketing knowhow, steeds door experts in hun vak.

Marketingaanvraag

Onze marketingoplossingen

Content

Contentstrategie

Welke boodschap wil je als bedrijf uitstralen? Op welke kanalen wil je aanwezig zijn? Wij gaan op zoek naar de beste oplossingen!

Customer journey

Persona's & Journeys

Welke doelgroepen wil je bereiken? En in welke fase van de customer journey bevinden zij zich? Met de juiste inzichten wordt het verspreiden van relevante content kinderspel!

Advertising

Advertising

Na het definiëren van de juiste doelgroepen, kan je ervoor kiezen om doelgericht te adverteren. Samen met jou bepalen we de doelen, kanalen en budgetten!

Google Analytics

Analytische optimalisatie

Na het definiëren van de juiste doelgroepen en doelen is het key om na te gaan of deze ook bereikt en behaald worden. Dit doen we aan de hand van relevante analytics en overzichtelijke rapportages.

Marketing automation

Automation

'Automation processen zijn enkel voor grote bedrijven'. Think again! Alle bedrijven hebben baat bij een goede automation flow. Zo bereik je de doelgroep op het beste moment en bespaar je jezelf tijd.

Grraphic design

Grafische ondersteuning

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden en dat hebben we bij First Floor ook begrepen! Naast content, kunnen wij jou ook helpen met sterke visuals voor op jouw website of sociale media kanalen!

Wij zorgen voor Marketing expertise

Cape

Consultancy

Nood aan tijdelijke ondersteuning? Huur een van onze consultants in! Stuk voor stuk enthousiaste doeners, betaalbaar én steeds omkaderd door experts, win-win voor iedereen!

Huur een consultant in
Wear cape

Try & Hire

Op zoek naar nieuwe vaste versterking voor jouw Marketing team? Wij zorgen voor de perfect match én ook nadien nog voor intensieve begeleiding die eerste belangrijke maanden.

Try & Hire
Fly

Academy

Je blijft ook zelf graag op de hoogte van de nieuwste trends? Of regelmatig geprikkeld met nieuwe inzichten? Ontdek een waaier aan interessante opleidingen en inspiratie in onze Academy.

First Floor Academy

FAQ

Hoe lang kunnen we een consultant inschakelen voor een tijdelijke opdracht?

Wij gaan graag samen met jou op zoek naar wat de beste oplossing is voor jouw bedrijfsnoden. Zo kan je onze consultants inschakelen om jouw team voor een lange of korte periode te versterken. Dit kan bovendien ook variëren van 1 dag tot 5 dagen per week.

Juniors? Die kunnen toch nog niet zoveel?

Think again! Want dat is nét waar wij een oplossing voor bieden. Ons recept:

  • Gedreven fris talent, geselecteerd op de juiste attitude: DOENERS die snel oppikken
  • Steeds bijgestaan door een Marketing, HR of Employer Branding expert die hen wekelijks opvolgt en achter de schermen mee waakt over het behalen van uw doelstelling. Iedereen groeit!
  • Een straffe pool aan ideeën en skills die wij optimaal stimuleren, ook in het elkaar helpen en meedenken bij de uitvoering van elkaars projecten. 1 consultant met een heel team als extra kado, expertise included.

Kortom: al de voordelen van jong talent en de zorgen nemen wij op ons. En dit allemaal aan zeer betaalbare tarieven en bakken goesting. Een triple-win dus. Daar gaan we voor.

Moet ik als bedrijf aanwezig zijn op sociale media?

Absoluut! Dat beseffen de meeste bedrijven gelukkig. De sociale media kanalen van jouw bedrijf gaan steeds meer functioneren als een online visitekaartje. Potentiële klanten of sollicitanten gaan online op zoek naar bedrijven om de bedrijfscultuur te bekijken of om een beeld te krijgen van de zaken waar een bedrijf met bezig is. Of je nu een dienst, advies of product levert...relatie en betrouwbaarheid zijn key in elk beslissingsproces. En dat opbouwen gebeurt steeds meer online. Mensen gaan nu eenmaal sneller in zee met een naam die ze al kennen. Hello branding!

Wat velen nog onderschatten is de nood aan een doordachte aanpak, consistentie, frequentie en herkenbaarheid. Enter contentplan!

Is SEO noodzakelijk?

Yes! Met content en toffe campagnes kom je zelf naar buiten en trek je aandacht (push). Dat zorgt voor aangroei. Met een goeie SEO wordt je gevonden (pull) leg je een lange termijn fundament en voed je je betrouwbaarheid als merk. Wij raden bijvoorbeeld aan om na grote veranderingen aan de websitestructuur of bij de opstart van een nieuwe website telkens een SEO audit uit te voeren. Zo kan je makkelijk achterhalen wat er nog ontbreekt of waar je extra op moet inzetten met je SEO optimalisatie.

SEO is een geleidelijk proces en vraagt tijd vooraleer je hier de vruchten van kan plukken.

Een contentplan? Waarom?

Dit vormt de kapstok voor jouw bedrijfscommunicatie. Je start bij het bepalen van doelgroepen. Naar wie wil je de communicatie richten? Op welke kanalen zijn zij aanwezig? Wat zijn hun interesses? ...Je brengt m.a.w. je Buyer Persona's in kaart en de Customer Journey die zij doorlopen (liefst offline en online!)

Daarna ga je op zoek naar relevante content die je structureert in thema's (consistentie) en vertaalt naar aantrekkelijke grafische templates, online vormen (herkenbaarheid) en via vooraf bepaalde kanalen regelmatige gaat distribueren (frequentie). Dit alles lijst je op in een contentplan met de bijhorende publicatiedatum, je kiest de juiste planningstool om te automatiseren en je bent vertrokken!

Hoe bepaal ik op welke kanalen ik aanwezig moet zijn?

Je moet jezelf verplaatsen in de leefwereld van je doelgroep(en). Wat zijn hun interesses en op welke kanalen zijn zij aanwezig? Maak hiervoor gebruik van beproefde methodieken zoals het opstellen van Journey's en Persona's, dé rode draad in jouw marketing-aanpak. Zelf zijn wij hierbij grote fan van Service Design om via co-creatie en efficiënte technieken tot de essentie van jouw ideale klant of kandidaat te komen.